Våra Kompetenser

Chinasoft klarar allt det tekniska med lokala serverar, översättning, strategier för SEO och CPC på Baidu,
Sociala medier som Weibo och Wechat samt E-handelsplatformer som Taobao och Tmall

Varför ni behöver en webbstrategi för Kina

E-handel i Kina forväntas nå $1000.000.000.000 år 2019. Det är ca. tre gånger Sveriges bruttonationalprodukt. Därför är kinesiska e-handelsmarknaden otroligt intressant för alla som änsker att öka på sin försäljning.

Men det finns många fallgropar i Kina. Du kan inte använda de vanliga marknadsföringskanalera som du är van vid i Sverige. Google, Facebook, YouTube, Twitter är alla blockerade i Kina, vilket innebär att kinesiska konsumenter helt enkelt inte har tillgång till dem. Istället har Kina sina egna versioner av dessa. Baidu är den största sökmotorn, Weibo en sorts Twitter (Weibo betyder mikroblogg), WeChat är en mobil social plattform som har vuxit enormt, Youku är deras YouTube osv.

E-handelsplattformar är också mycket annorlunda. I Norden säljer man mest genom sin egen butik. I Kina är så gott som all e-handel via jätte e-handelsportaler så som Taobao, Tmall, JD.com och Amazon. Det finns flera anledningarna till att det sker på detta sätt, men det viktigaste för säljare är att identifiera den lämpligaste plattformen och marknadsföringskanalerna.

Vi skapar en skräddarsydd lösning för er, så att ni kan komma igång med er försäljning i Kina så snart som möjligt.

Hur vi kan hjälpa

  • Lokalisering av webbplatsen - Översättning, lokal värd, design anpassning.
  • Sökmotoroptimering för Baidu
  • CPC markedsföring - Baidu, Weibo
  • Sociala medier - Weibo, Wechat, osv.

Lokal anpassning

Chinasoft har skickliga översättare redo att översätta din webbplats, säljmaterial, produktbeskrivningar osv. Vi ser till att översättningen är korrekt, lämplig och tydlig. Våra översättare är proffs med har lång erfarenhet och ser till att ditt budskap inte gå vilse i översättning. De är experter på sitt område, och tar hänsyn till publiken, grammatiska nyanser samt kulturella särdrag som kan vara skillnaden mellan bra innehåll och pinsamma misstag.

 

Sökmotoroptimering i Baidu

Baidu är minst lika viktigt i Kina, som Google är i resten av världen. Och alla vet att synlighet på Google kan vara avgörande för framgång. ChinaSoft har erfarenhet av att utvecklinga SEO vänliga webbplatser för Baidu, men också för att utföra SEO-arbete som gör att sidan kommer upp högt i sökresultaten. Regler för att få ligga högt upp i sökresultaten på Baidu skiljer sig från Google. Våra medarbetare har expertkunskap inom området och kan se till att ni driver in trafik från Baidus organiska resultat.

CPC marknadsföring

Som på Google Adwords, är det möjligt att betala för annonsutrymme omkring sökresultaten på Baidu. Principerna är de samma som med Google, men Baidu är annorlunda på många områden och deras användargränssnitt är endast tillgänglig på kinesiska. På ChinaSoft har vi mycket erfarenhet av att bygga upp nya kampanjer och optimera dem kontinuerligt. Vi skickar regelbundna rapporter så att ni kan följa hur det går.

Likaså finns det betalda annonser på de flesta sociala medier. Speciellt Weibo kan vara oerhört värdefullt för att köra annonskampanjer. I Weibo finns också möjlighet att segmentera sin publik, så att ni kan rikta era kampanjer exakt och kraftfullt.

Sociala medier

Alla västerländska sociala medier är blockerade i Kina. Man kan inte använda Facebook, Twitter, YouTube eller Instagram för social marknadsföring i Kina. Men deras egna sociala medier kan användas lika effektivt som den västravärldens mostvarigheter. Weibo fungerar i princip som Twitter med ett nyhetsflöde, som löper kontinuerligt med uppdateringar från dem du följer, WeChat är en mobil chat plattform med utvidgade sociala funktioner och används i stor utsträckning för att dela innehåll. WeChat har även expanderat med en mobil e-handelsplattform .

Vores Kompetencer

Heidi Marie Anna Henrika Westerby,PROJECT OFFICER / INNOVATION CENTRE DENMARK, Toptalentdenmark.cn

På baggrund af Chinasofts anbefalinger for optimering af online marketing med fokus på SEO, CPC og link- building mv, er Top Talent Denmark nu i implementeringsfasen (fase 3), hvor der blandt andet er blevet oprettet en kinesisk microsite for at skabe mere trafic til den danske side studyindenmark.dk, som hedder study-in-denmark.com.cn. Microsiden er koblet op på en server i Kina for en mere effektiv dowloading tid og linker nu direkte til den danske side. Ydermere er online eksperterne nu i process med at rådgive os i forhold til link-building og de yder fuld og tilfredsstillende service i forhold til søgemaskine optimering på landingssider og CPC kampangeopbygning på både engelsk og kinesisk.